6.11.07

«...men tenk om det kommer et Eventyr da!»

Har det tørna helt for meg nå, eller... Neida! det har bare gått opp for meg hvor mange flotte tekster (sanger og eventyr) det finnes som forteller oss om livet og de forskjellige prosessene vi må igjennom :o)

Eventyr... fortellinger for små barn, eller viktige lærdommer for et «voksent» sinn? Mange av dem har vi hørt så mye at vi ikke «hører» hva det egentlig handler om! Som «When you Wish Upon a Star». Der er det jo livsvisdom så det holder!

Men vi er så fornuftige og tenker at «det er en barnesang/et Eventyr» og fnyser det av...

Mange av tekstene er jo ment som metafórer - at vi må tenke litt rundt dem ;o) som et barn som ser i bilder og ikke tar alt «bokstavlig»

Liker den om Aladdin og lampa! At det er JEG som er Aladdin og UNIVERSET som er ånden i lampa; at jeg har uendelig med ønsker og at det eneste universet kan si er «Your wish is my command»

Fikk nylig tips om «Lurvehette» - linken ligger i tittelen - gleder meg til å lese... :o)

Ingen kommentarer: